22 Kasım 2017

Oy ver
(0 oy)

TURSAB İDDİALI YÜRÜYOR

TURSAB Didim Bölge Yürütme Kurulu seçilmeleriyle başlattıkları kurum ziyaretleri ve ardından yönetim kurulu olarak bir araya gelip gelecekle ilgili planlamaları yaptıklarını bunları da Didim üyesi acentelerle paylaşmak için yemekli bir toplantı düzenlediler.

Aylin Bal başkanlığında TURSAB BYK olarak geçmiş yönetim deneyimlerinden de yararlanarak yürüttükleri çalışmalarını tecrübeli duayen turizmcilerin deneyimlerinden de yaralanarak sürdürdüklerini bundan sonrada aylık toplantılarla üyelerini bilgilendirmeyi düşündüklerini söyleyen yöneticiler, Didim ve Türkiye turizminde kaygılı olmadıkları gelişmesini istiyoruz ve böyle olması için gayret edeceğiz dediler.

Başkan Aylin Bal turizm gelişmesi ve Didim ekonomisine girebilmesi için  fuarların etkisine çok güvendikleri, yetişilebilen her fuara gidilmesi gerektiğini,  tecrübeler fuarlardaki ilişkilerin mutlaka geri dönüşümü olduğun gördüklerini söyledi.

Yabancı turistin  Didim’e gelmesi için tüm organizasyonlara hazır olduklarını belirten   Aylin Bal Didim için B planlarının yerli turizme yönelmek olabileceğini bunun için hem yerel bazda hem de genel organizasyon planları yaptıklarını bunları basınla paylaşacaklarını  bunu yapmayı amaçlayarak bu göreve talip olduklarını üyelerinin hak ve taleplerini yerine getirmek için çalışamaya devam edeceklerini belirtti.

Didim’deki acentelerin  yana yana durmaları halinde kazançlı çıkacaklarına inandığını belirten  Bal, “çıtası yüksek olarak devraldığımız BYK görevimizi daha da yükseğe taşımaları gerektiğini  bunun içinde başta kaçak organizasyonlar olmak üzere üyelerini zarara uğratacak her türlü çalışmanın karşısında olacaklarını denetim ve yaptırım görevlerini yerine getirecekleri” belirtti  geçtiğimiz günlerde basına yansıyan doğa sporları benzeri gezilerin yasalar gereği seyahat acenteleriyle ve rehberle yapılması gerektiği zorunluluğun kimsenin unutmamasını istedi. Bu denetimleri yapmaz ve denetimleri sıkılaştırmazsak bu görevi  yürütmek için seçilmelerini bir anlamı olmayacağını  söyledi.

En büyük sorunmuş gibi görülen rehbersiz tur düzenlemeyeceğinin ilgili yasada zorunluluk olduğunu rehber bulamamak gibi bir durumun olmadığını, rehber bulamıyoruz diyenlerin TURSAB’a başvurmaları halinde  kendilerine yardımcı olacaklarını da belirtti.

Standart ücreti olan  rehberlik hizmetlerinin kaliteli alınabilmesi içinde birliğe bağlı acentelerle yolculuk edilmesi durumunda tümünde rehber bulunduğuna dikkat çeken  Başkan Bal, “kaçak tur düzenlenmesi halinde hem vergi kaybı yaşanıyor hem de yolculuk sırasında meydana gelebilecek olumsuzluklardan düzenleyenler birinci dereceden sorumlu oluyorlar. Didim’de doğa sporunun gelişmesi ve bunun güvenli yapılabilmesi için tekrar hatırlatmak isterim ki TURSAB’a bağlı bir şirketle yolculuk etsinler ve mutlaka Rehber alarak gezdikleri yerlerle ilgili bilgiler alarak  yolculuklarını zevkli hale getirebilsinler”  dedi.