Tarkan sanatçı duyarlılığı;ülkesinin içinde bulunduğu sorunları dile getirmek ve sıkıntıları aşma yolunda topluma yol göstermek sorumluluğuyla “Geççek” diye ünlenen bir şarkıya imzasını attı.
İyi de etti.
Ülkemin insanının liyakatsiz siyasetin neden olduğu hayat pahalılığı, işsizlik, yoğun emek sömürüsü, partizanlık altında dayanılmaz hale düştüğü şu günlerde seslendirdiği şarkısıyla bir nebze nefes aldırdı, moral verdi.
Şarkısında;
Bu ağır sorunlar geççek/geçecek, dedi.
Bu ağır sorunların sorumluları gidçek/gidecek, dedi.
Yüreğe işleyen sesiyle, ayağa kaldıran dansıyla/temposuyla, umut aşılayan bakışıyla sanatın büyüsünü tam zamanında ülke sathına üfledi.
Kafalar karışıktı, duman dağıldı.
Moraller bozuktu, iyimserlik dalgaları yayıldı.
Bir cenahta homurtular yükseldi, sebebi belli. Yazdıklarına şöyle bir göz attım; kendilerini zorlamışlar bayağı, kötü göstermek için. Onlar ezelden beri sanata düşman, sanatçının kolkanat gerdiği insana düşmandırlar.
Halk türküsünde söylendiği gibi;”Ağlama gözlerim, Mevlam kerimdir” söylemiyle en kahırlı günlerde halkının yanında sesini yükseltme geleneği Tarkan’la devam etmektedir.
Velhasıl “Geççek”le Tarakan;
İyilerin yarasına merhem olmuştur; kötülerin yarasına tuz basmıştır.