Didim’de trafik kazası 1 kişi öldü Didim’de trafik kazası 1 kişi öldü

Didim Emek ve Demokrasi Platformu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak duyurulan eğitim müfredatının durdurulması için eski adliye önünde bir araya gelerek, Kent Meydanı’na yürüdü. Yürüyüşte sık sık 'Laik, bilimsel, demokratik eğitim' , Okulda imam istemiyoruz, 'Birleşe birleşe kazanacağız' sloganları atıldı.

Kent Meydanı’nda yapılan açıklamada platform adına basın açıklamasını Türkan Şener okudu.. Şener, açıklamada “Milli eğitim bakanlığı 26 Nisan 2024 tarihinde önümüzdeki yıl 1, 5 ve 9 sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlayacak olan müfredat değişikliği modelini kamuoyuyla paylaştım normal koşullarda müfredat değişikliklerinin içeriğinin ne olacağı ve nasıl bir değişiklik önerildi. Tüm yönleriyle bilim insanları eğitim bilimcileri ve eğitim sendikaların görüşleri alınarak ve her yönüyle tartışarak belirlenmesi gereken bir süreçtir ancak milli eğitim bakanlığı ülkenin bugün mü ve yarınının yakından ilgilendiren böylesine önemli bir konuda yangından mal kaçırır gibi hareket etmiştir. Hazırlıklarının 10 yıl sürdüğü ifade edilen müfredat değişiklikleri için yalnızca bir hafta değerlendirme süreci belirlenmiş olup eleştiri ve öneriler dikkate alınmadan değişiklikler onaylanmıştır. Milli eğitim bakanlığı müfredat değişiklikleri metninde laik ve bilimsel eğitim gelip geri plana çizilmiştir. Hatta bu taslakla anayasanın laiklik ilkesi Hedef alınmıştır. Bu müfredat programı toplumsal düzenek dini referanslarla düzen etmeyi ve okulları layık eğitimden arındırmayı amaçlamaktadır. Oysa ülkemizin ortaçağ karanlığı değil bilimin ışığıyla aydınlanan genç nesillere ihtiyacı var Cumhuriyet Aydın aktif sorumluluk sahibi ve bilinçli yurttaşlar yetiştirmek isterken iktidar itaatkar ve kanaatkar nesiller yetiştirmek istiyor. Üreten düşünen ve sorgulayan bireyler yerine biat edecek itaat edecek nesiller yetiştirme hevesinden hemen vazgeçmelidir geleceğimiz umudumuz ve kırmızı çizgimiz olan çocuklarımızın eğitim hakkı sözü Türkiye 100 yılı maarif modeli ile ihlal edilip geriye götürülemez. Müfredat değişikliği taslağı başlığı Türkiye yüzyılı maarif modeli olarak belirlenmiş olması da tesadüf değildir. Milli Eğitim Bakanlığı müfredat değişikliklerinde bütün ders kitaplarından milli ve manevi değerler Merkezi alınmıştır Ve açıkça görülmektedir ki Milli Eğitim Bakanlığı'nın öncelikli hedefi eğitim müfredatı ve ders kitapları üzerinden iktidarın siyasal ideolojisinin açık veya gizli olarak öğrencilere aktarılmasıdır.

Mttiting (13)

Bu Metin bilimsellikten uzak cinsiyetçi ve Politik bir metin olup iktidar partisinin çağ dışı eğitim manifestosudur eğitim kelimesi yerine artık tedavülde olmayan Maarif kelimesi kullanılmış olmasından bu çağ dışı ve gerici zihniyetin açıkça göstergesidir. Yani eğitim sisteminde yaşanan cinselleşme kuşatmasının en son ve en tehlikeli aşaması bu taslakta ortaya konulmuştur. Bu nedenle nedir ki eğitim programlarında mevcut olan bilimsel eğitimle ilgili pek çok şey özenle sadeleştirme ya da ayıklamaya tabi tutulmuştur. Tek Adam rejiminin siyasal ve ideolojik hedefleri ders kitaplarına yerleştirilmiştir Sözde sadeleştirme adı altında doğrudan bilim tarih felsefe ve sanat dersleri Hedef alınmıştır tek din tek mezhep tek kimlik anlayışı üzerinden dini milli ve manevi değerleri Merkezi alan yeni bir müfredat oluşturulmuştur. Ancak bu taslakta cumhuriyet ve laiklik gibi milli değerlere hiç yer verilmemiştir Hatta olanlar Atatürk'ün adı dahi anılmazken 15 Temmuz darbe girişi mi Cihat olarak nitelenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığının ÇEDES ve benzeri proje ve protokoller üzerinden başta Diyanet İşleri Başkanlığı olmak üzere dini vakıf ve cemaatlere alan açarak doğrudan iktidar desteği ile tıpkı bir örümcek ağı gibi bütün eğitim sistemini kuşatmıştır. Eğitim hepimizin ortak meselesidir ve çocuklarımız bizim umudumuzu geleceğimizdir. İşte bu yüzden Bizler de Didim emek ve demokrasi Platformu olarak eğitim müfredatı olmaktan daha çok siyasi iktidarın siyasal ideolojik hedeflerini gözeten Tek Adam rejiminin yaratmaya çalıştığı dini esaslara dayalı toplum modeline temel alan laiklik ve bilim karşıtı cinsiyetçi ve ayrıştırıcı olan yeni müfredatı bütünüyle reddediyoruz .Düşünen sorgulayan hakkını arayan nesiller için bu gereci müfredat dayatmasını reddedip bilimsel ve laik eğitim şartlıyoruz tüm eğitim ve bilim emekçilerine öğrenci ve velilerimizi bilim ve laiklik karşıtı cinsiyetçi eğitim müfredatına karşı hep birlikte Omuz Omuza mücadeleye davet ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Mttiting (14)

HABER: ELİF DİKBAŞ

Mttiting (12)

Mttiting (10)

Mttiting (8)

Mttiting (11)

Editör: Ergun Korkmaz